Försök att skriva ikapp

Ja nu ska jag äntligen försöka skriva ikapp vad som hänt senaste veckan.

Få se... Förra torsdagen så for Martin iväg till Virisen med jobbet sitt. Jag och Novah var hemma själva. Hade jättemysigt hela helgen. Busade och gosade massvis. På lördagen så var vi ut en sväng och åkte lite pulka. Mötte några grannar som var ute och åkte skidor. Så busade och lekte med dom lite. Så kom det en annan med skoter så då åkte jag lite skrana för första gången och Novah fick åka skoter. Vilket roade henne massor! Vi vart väl ute i 2-3 timmar tror jag och busade. Jättehärligt! När vi kom in så lagade vi en varm kopp thé åt oss och satt och mös och värmde oss framför brasan. Hon slocknade ca 18.30 och sov hela natten. Var alldeles utpumpad stackars liten.

Sen på söndagen kom Martin äntligen hem igen. Dock lite blåslagen och stel. Men men är väl så det ska vara efter en weekend till fjälls? Snacka om att det var en liten tjej som vart överlycklig när pappa väckte henne efter att hon sovit middag! Redan på morgonen när hon vaknade berättade jag att pappa skulle komma hem efter att hon sovit middag sen. Började direkt prata om pappa tihi. Snacka om pappas flicka till max alltså!

Helgen har i det stora hela gått kanon. Visst har det varit lite tufft i och med att hon blev sjuk igen.  Dock så hade hon hunnit med 3 dagisperioder på raken så är stora framsteg! Vart faktiskt riktigt imponerad själv över att hon hann vara på dagis så pass länge.

Och snart är det dags för Novahs tvåårsdag (22 dagar) och min tjugitvåårsdag (35 dagar). Undra vad man ska hitta på i present åt Novah. Iof är det ju inte så jättesvårt, är ju total djurdåre så vad som helst som har anknytning till djur så är hon nöjd.

Hoppas det går bra för Martin på jobbet idag. Hade fortfarande ont i rygg och bröstkorg idag, men for endock på jobbet. Hoppas det inte blir nå värre för han åtminstone. Är ju rädd om min karl.



Skriv ditt meddelande här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0