Äntligen!

Ja äntligen har jag något att skriva om!

Som många i landet runtom redan vet så har det ju varit snövarning, även här uppe i norr där snö inte är något ovanligt fenomen på vintrarna. Sagt och gjort.

När jag yrvaken i morse höll på att fixa iordning Novah för dagis, så säger karln - oj så snö det är! Just fan... Det skulle ju snöa inatt.. Blev så besviken när Martin berättade att det skulle snöa 1-2 deci inatt. Hade ju hoppas på att vi skulle slippa mer snö för denna vinter och gå mot vår och ljusare tider! Visst är det mysigt och vackert med snö... Men börjar bli less nu! Ok.. Det är bara februari, men endå. Vill ha vår! Vill ha ljust! Är så less less LESS på detta mörker! Man blir så deppig av detta mörker. Aja.. Tillbaks till snön igen. Medans jag klädde på Novah så gick Martin ut och sopade bilen och skotta gårdsgången. Hade DÅ kommit 1 ½ deci snö. Kl 11.30 kom Martin hem igen för att skjutsa mig till Vännäs. Och då hade det kommit några centi till. När vi for hemmifrån 12.30 så hade det snöat ytterligare några centi. När vi väl kom hem igen så syntes det inte att Martin hade skottat i morse, hade kommit ca 5 centi till (om inte mer). Vovven överlycklig för mysig mjuk fluffig nysnö. Tur att någon är glad i snön iaf. Nu ikväll när jag var ut med henne sprang hon ut på gården och la sig ner i snön och borrade ner huvudet. Sopade undan de sista centimetrarna som hade kommit innan vi kom hem. Självfallet flög Maja efter snön som en blådåre och jagade snön. När hon la sig ner i snön igen och svalkade sig lite kunde jag inte låta bli att sopa snö över henne också (som såg skitlycklig ut). Enda som syntes i snön var två svarta prickar tihi.

Så.. Vad hade jag i Vännäs att göra idag då som var så viktigt så att karln fick åka från jobbet 5 timmar tidigt? Hade möte med SYOn på Liljaskolan. Har tänkt att försöka komma igång att plugga igen. Plugga igen betygen så jag får ett fullständigt slutbetyg. Men först måste skolan bevilja mig att plugga på distans då det inte går att komma in på lärarledda kurser nu, utan måste då vänta till hösten. Men jag läser gärna hemma i lugn och ro. Måste läsa igen 1000 poäng. Så är mycket att läsa. Som tur var så hade NTI.se måånga intressanta och roliga kurser. Vet inte vad jag ska läsa till sen, utan nu är det bara läsa så jag får slutbetyg.

Så till att börja med, första 20 veckorna blir det
Engelska B
Spanska steg 1
Tyska steg 1
Historia A
Religionskunskap B
Rättskunskap.

Sen till hösten blir det iaf
Psykologi A
Naturkunskap B.

Blir ju ännu fler kurser, men har inte bestämmt mig helt ännu vilka som blir efter dessa. Kanske blir tufft att läsa 6st kurser på 20 veckor. Men det får gå på något vis. Tror nog det ska gå bra. Är helpeppad för att börja plugga igen. Hoppas bara att Lilja beviljar mig att studera. Så.. Har ni tips på hur att formulera ett bra motivationsbrev så får ni gärna ge mig dom!

I helgen känns det som om det blir fullt upp. På fredag efter middagen blir det att åka till Martins jobb för att han ska hjälpa en bekant att bygga ett terrarium och jag och Novah ska städa bilen. Sen på lördag vet man aldrig vad man hittar på på dagen. Men på kvällen så ska vi in till en medlem i reptilföreningen vi är med i på filmkväll. Blir väl bl.a Anaconda 3 och liknande filmer innehållande reptiler. Kan nog bli trevligt.


Postat av: Emma och Björn

Åh, så kul! :D Hoppas verkligen och håller tummarna för dig att de beviljar dig det! :) Men hur går det att både plugga och jobba om du även får jobbet OCH blir beviljad att plugga på distans ?

2009-02-06 @ 14:36:30
Postat av: Vicki

Ska du både plugga och jobba?? Det låter mycket!!



Ska ni ha barnvakt till lill tjejen när ni ska på filmkväll i morgon?



Vicki

2009-02-06 @ 17:42:40
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Vicki

Har du hört något ang jobbet ännu??



Vicki

2009-02-11 @ 09:59:29
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com

Skriv ditt meddelande här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0