Ojojoj...

Ja.. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Martin är ute med jobbet ikväll på hockey. Så är hemma själv med våran lillskrutta. Haft en myspysbus dag idag :-) Novah duschade slut på varmvattnet idag så när jag klev in i duschen å tvålade in mig så fanns där inge varmvatten när jag skulle skölja av mig. Så det vart å tvätta sig å raka benen i kallvatten. Skapligt blodiga benen blev efter att ha blivit rakade när dom var knottriga. Aj aj aj.. Men men gick det också. Hm... Försöker komma på allt vi gjort idag. Men går inte så bra för tillfället märker jag. Få se.. Jag hade duschat... Å sen.. Så nä.. Va fan. Totalstillestånd! Vet iaf att vi busade en hel del på dagen åtminstone :-D

På eftermiddag fick jag nått tokryck och blev riktigt sugen på öl! Jag som inte ens tycker om öl! Men hittade iaf en kall öl i kylskåpet. Uj så go den var! Men när den var slut så var det inge gott mer med öl så det fick räcka med en. Till mat vart de korv med bröd. Novah åt brödet och gav korven till hunden när jag inte såg. *suck* Sen blev ett glas vitt vin med päronsoda. Mmmm så gott! Novah fick sin kexchoklad hon handlade på affärn i torsdags. Hon satt och smaskade framför tvn på den och jag på mina kinderäggs-stänger. Inte helt fel det heller :-)

Sen går vi och sätter oss vid datorn och kollar på musik på youtube, sjunger och dansar lite. Sen är det fullt rejs på golvet. Novah leker på för sig själv och med vovven en stund. Sen så kommer hon tillbaks till sovrummet tar min telefon å sätter sig å pysslar med kläderna i klädeskartongen. Kryper sedan ner i den och lägger sig ovanpå alla kläder och ligger där i kartongen och vilar en stund. Ser att hon är trött så då går vi å byter blöja och säger godnatt. Hon somnar ganska snart.

Tar ett tredje glas med vin och päronsoda och sätter mig vid datorn. Blir sittandes på familjeliv i några timmar i en av alla missfallstrådar. Och jag hade så kul! Vi hade inget speciellt samtalsämne, utan pratade mest om allt mellan himmel och jord. Men stämmningen var så god där! Även om det är en deppig tråd egentligen, för hur kan man se missfall som något positivt? Men ikväll "glömde" vi allt vad missfall heter och hade bara en allmänt trevlig kväll ihop där. Oj vilket härligt gäng där är. Var en sån kväll som man verkligen behövde. Många goda skratt fick jag mig iaf. Men godaste skrattet fick jag iaf tack vare Novah. Satt här vid datorn och skrev lite när jag hör hur hon börjar "prata" bakom mig i sängen. Smyger sakta dit med nappen i högsta hugg. Sätter mig på huk vid sängen å tittar på henne när hon pratar och ser att hon sover fortfarande! Så min lillskrutta pratade alltså i sömnen!

Men nu börjar jag bli trött! Klockan är ju endock kvart i 3. Godnatt!



Skriv ditt meddelande här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0