Dagen som inte alls blev som man tänkt det.

Kan ju börja med att fråga vem tusan har tagit min optimism?! För 2-3 dagar sen så var jag hur optimistisk som helst och nu är det totalt bortblåst. Så känner du dig träffad? Gör du det så kan du väl vara snäll att lämna tillbaks min optimism om några dagar?

Men iaf. Ska berätta lite om gårdagen. Novah är åter igen tokförkyld. Hostar så hon kiknar och nästan kräks varje gång hon sover, som alltid när hon är förkyld. Sen Så har magen även vart ett stort problem för henne. Så igår lessnade jag och ringde BVC och berättade läget. Dagis 1-2 dagar, förkyld en vecka, dagis 1-2 dagar, förkyld en vecka. Och så har det gått runt enda sen Augusti. Efter en stund ringde BVC sköterskan upp och gav oss en läkartid kl 13. Woaw! Det var snabba ryck! Så ringde grannen och frågade om inte hon skulle in till Vännäs nånting till kl 13. Och tror ni int på fan att hon skulle de! Så fick lifta med henne dit. Väl där så stötte vi på A-K som hade hand om oss på Unga föräldra gruppen. Har inte träffat henne sen i Juni! Så det var ett glatt återseende! Dock höll inte Novah med om det alls. Utan när A-K kom och skulle ge oss en kram så började Novah gråta jättemycket. Vilket är väldigt lustigt, för när vi var där på tisdagarna på gruppen så skulle hon bara vara hos A-K eller J. Men å andra sidan så var det ju längesedan också.

Men iaf. Till läkarbesöket nu! Pratade lite granna om hur Novah har mått och sådär. Dom lyssnade lite på lungorna å klämde och kände lite på magen. Fick Pulmicort utskrivet och en Nebunette till det. Försöker göra det till en kul grej att ta medicinen. Men det går inte så bra. Slutar med att hon har panik och vägrar ha masken i ansiktet. En 10 andetag är ingenting vi lyckas med iaf så som dom sa på bvc att hon skulle ta i den. Har låtit henne leka med Nebunetten för att hon ska vänja sig, men det hjälptes inte. Känner mig som världens sämsta mamma när vi får lov att tvångsge henne medicinen, även om det är för hennes bästa. Men idag så satte vi oss i soffan och tog med Nebunetten. Hon fick hjälpa mig att montera ihop alla delar och jag visade hur man använde den utan mask och med mask. Hon fattade snart galloppen med hur man använde utan masken och gick och sög på ventilen en bra stund hihi. Sen satte jag dit masken och visade hur man skulle göra. Fattade hon också snabbt. Men ville inte prova så mycket själv. Så ställde den på kanten på köksbordet, så hon har möjlighet att nå den utan att klättra upp på stolarna. Tror ni int på tusan att hon tog Nebunetten och satte masken mot ansiktet och tog ett djuuuupt andetag?! Sen varje gång sen dess hon gått förbi den så har hon tagit den å satt mot ansiktet och andats. Bara luft förvisso då jag inte har Pulmicorten sittandes i. Men det är en början! Snacka om stolt mamma jag är nu som lyckats omvandla ett skräckscenario till en kul grej bara på en halvtimme! Iof ska inte ropa hej än! Har ju inte provat med medicin i än!

Men det är inte över där! Hon har ju haft problem med magen enda sedan hon började äta fast föda. Så tog upp det med läkarn igår också. Så vi skulle utesluta komjölksprotein. Så blir å ge henne mjölkfri kost i en vecka frammåt för å se om det blir bättre.


Postat av: Helena

Va skönt att det går framåt med Nebunetten... snart går det som en dans att ge Novah medicinen. På Sofia funkade det inte ens när hon fick använda & leka med den...

2008-12-04 @ 21:49:18
URL: http://mysunshine.bloggagratis.se

Skriv ditt meddelande här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0